Neuro­marketing – hvorfor er det vigtigt for dig?

Neuromarketing gennemsyrer alt, vi laver hos Onmondo, og langt de fleste her har gennemgået en uddannelse og fået et certifikat på, at vi kender neuro-principperne.
Det har vi, så du er sikker på, at dine kunder forstår udbyttet i at handle med dig, når vi kommunikerer for dig – visuelt, tekstuelt og mundtligt.

Vi tænker neuromarketing ind i alt, vi laver for dig. Lige fra designet på din hjemmeside til hvilke ord, vi skriver i dine tekster, og det læser du meget mere om nedenfor.

Ring til os! 70 22 52 12

Så hvad er neuro­marketing helt præcist?

Neuromarketing er forståelsen for, hvordan du får trykket på dine potentielle kunders mentale købsknap.

Det er viden om de ubevidste processer, der trigger en bestemt handling i mennesker. Hele idéen med neuromarketing er, at vi har viden om dine potentielle køberes adfærd, så vi kan tilrettelægge din markedsføring mest effektivt ud fra det.

For eksempel følger vi helt automatisk en persons blikretning på et billede. Prøv at eksperimentere med det på din hjemmeside: Har du en knap, du ønsker, dine besøgende klikker på, så sæt et billede ind af en person, hvis blik er rettet mod den knap.

Du fungerer på samme måde, hvis du laver en pil eller sætter et billede ind af en, der peger i den retning, du ønsker at den besøgende skal kigge.

Neuromarketing

Hvordan vi bruger neuro­marketing på dine digitale kanaler

Vores hjerner er uden tvivl det mest komplekse organ, vi har, og neuromarketing-feltet udvikler sig konstant, fordi vi opdager nye sider ved den menneskelige adfærd og hjernen – og selvfølgelig følger vi med i den udvikling.

Nedenfor finder du nogle af de principper, vi arbejder ud fra, fordi de er bevist at virke, og som du nemt kan implementere i din egen markedsføring.

 

 

Farver og følelser

Forskellige farver fremkalder forskellige følelser i os, og derfor arbejder vi altid med de farver, der sender det signal til dine potentielle kunder, du ønsker.
Se vores farvekort her, som illustrerer de positive og negative konnotationer, den menneskelige hjerne forbinder med 15 farver.

 

Skab en relation

Oftest kommunikerer du ikke ansigt til ansigt med dine potentielle kunder – tværtimod danner de sig højst sandsynligt et indtryk af dig på din hjemmeside, dine sociale medier eller på andre kanaler, hvor du ikke er fysisk til stede.

Derfor er kunsten at skabe en relation med dit indhold, der giver din besøgende et positivt indtryk af dig.

Du skaber en relation ved at give lidt af din personlighed i alt, du kommunikerer ud.

For eksempel kan du:

  • Bruge anekdoter og historier for at understrege din pointe og gøre din kommunikation personlig
  • Fjerne alle passive sætninger i dit indhold og erstatte dem med din egen stemme
  • Tale direkte til din læser ved at skrive ”du”
  • Være sikker i din sag – drop modalverber som kan og bør, for de gør dit budskab svagt

Vær konsistent i din kommunikation

Med konsistent mener vi 3 ting:

  • Sørg for at holde kadencen i opslagene på dine sociale medier, din blog og så videre
  • Sørg for at dit brand er let genkendeligt ved at have det samme visuelle udtryk i alt dit indhold
  • Del dine gamle opslag og arbejd smart – ikke hårdt

Jo mere, du udsætter dine potentielle kunder for dit brand, jo mere vil du plante dig selv i toppen af deres bevidsthed.

Neuromarketing er også, at du eksponerer dig selv for relevante mennesker, for næste gang de mangler et produkt eller en ydelse som din, vil de sandsynligvis komme i tanke om din markedsføring og kontakte dig.

Kend dine kunders egoistiske behov og præferencer

Menneskehjernen er i langt de fleste tilfælde kodet til at sætte pris på kvalitet og stærke brands.
Selvpromovering er den helt store tendens i vores samfund i dag, og med den viden er du allerede kommet langt.

For eksempel viser en engelsk undersøgelse, at deltagerne var tilbøjelige til at give en dyr vin en bedre karakter end en billig vin i en blindsmagning – men den dyre og den billige vin var fuldstændig ens.

Neuromarketing er også research i vores bevæggrunde til at vælge, som vi gør.

Hvis du formår at bygge dit brand op omkring kvalitet, vil din målgruppe tænke på det med positive konnotationer, for når de køber produkter hos et stærkt brand, bidrager det også til deres egen selvpromovering.

Nu kommer der en disclaimer, for ordet kvalitet er i sig selv fuldstændig intetsigende. Gå ud og spørg dine kunder, hvad der ville få dem til at købe dit produkt eller din ydelse, og så begynd at markedsføre dig mod deres svar.

For eksempel ved vi, at 81 procent af vores kunder ønsker mere frihed til at fokusere på deres forretning, og derfor har vi udviklet Onmondo Vækstplan.

Vil du vide mere om neuro
– og hvordan vi bruger det i din markedsføring?

Så kontakt os og lad os tage en uforpligtende snak over en kop kaffe!

Skriv til os og bliv kontaktet

Jeg er ikke en robot
Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Læs også om hvordan vi bruger neuromarketing i vores webdesigns

Skriv til os

+45 70225212